Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00, четвртком од 10:00 до 22:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Изложба Бојана Барлтроп: The Great Chain of Being

Изложбе | 26.05.2017














Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића (Родољуба Чолаковића 2)
Од 26. маја до 3. јула 2017. године, сваког дана од 12 до 20 часова, осим уторком. Улаз је слободан.
Отварање у петак, 26. маја у 19 часова.
Кустоскиња изложбе је Марина Мартић.

У суботу, 27. маја у 13 часова у Легат Чолаковић биће одржан разговор са Бојаном Барлтроп и Марином Мартић.


Бојана Барлтроп је уметница која је на београдској и југословенској уметничкој сцени репутацију стекла под именом Бојана Комадина бавећи се перформансом и фотографијом. Препознатљив тематски и колористички утицај класичног сликарства, од барока и маниризма до енглеских прерафаелита, прати читав њен опус, а као основне теме у њеном раду издвајају се аутопортрет, мртва природа и флорални мотиви. 

Средином седамдесетих година 20. века на београдској уметничкој сцени појавио се полароид. Тај нови инстант медиј брзо је постао предмет интересовања уметника окупљених око Срећне галерије Студентског културног центра (Драган Папић, Драган Таубнер, Љубомир Шимунић, група Изглед, и др.). Иако је неколико пута излагала своје радове у Срећној галерији, Бојанин рад се стилски и тематски разликује од аутора ове генерације. Битна карактеристика Бојаниног рада је оригиналан приступ медију фотографије, нарочито коришћење полароида, који је остао константа њеног израза током читаве каријере. Она полароид користи како би на особен начин испричала најдраже успомене, оне које се причају само најближим пријатељима, а које посматрача полако уводе у интиму Бојане Барлтроп.

Сам назив изложбе реферише на идеју о „великом ланцу постојања“, која потиче још из старог века, а коју је амерички филозоф Артур О. Лавџој описао најпре у својим предавањима која је држао на Харварду 1932. и 1933. године, а затим и у књизи Велики ланац постојања: Проучавање историје једне идеје (1936). Инсистирајући на „унутрашњој вредности разноликости“, Лавџој износи инспиративну историју концепције универзума као великог ланца, повезаног унапред детерминисаним ступњевима. Свако од нас током живота пролази те ступњеве.

На сличан начин, изложба у Легату Чолаковић тежи да ослика посебан универзум Бојане Барлтроп, са свим ступњевима у животном ланцу. The Great Chain of Being (Велики ланац постојања) обухвата радове из свих периода њене каријере, као и обимну документацију њених уметничких активности.

У најновијој серији радова, Бојана поново користи полароид, који је управо последњих година доживео свој велики повратак на уметничку сцену. У тим радовима она се, кроз личну и породичну историју, бави и историјом земље из које је одавно отишла и које више нема, али и колективном судбином људи који су живели у њој. То њеном раду даје универзалност и чини га релевантним за тренутак у којем се налазимо.

Бојана Барлтроп рођена је 1949. године у Скопљу. Дипломирала је и магистрирала на Академији примењених уметности у Београду, на одсеку Графика књиге. У Копенхагену је похађала специјалистичке студије на Школи за уметност и дизајн (Skolen for Brugkunst) и Краљевском колеџу за графику (Grafiske Hojskule). Докторску тезу је одбранила на Архитектонској школи у Лондону. Током осамдесетих година 20. века радила је као уредник дизајн програма Галерије Себастијан из Дубровника. Излагала је самостално у Галерији Срећна нова уметност у Београду (1979, 1982), у оквиру изложбе „Фотографија код Срба 1893-1989“ у Галерији Српске академије наука и уметности (1991), у Музеју примењене уметности (1992) и Културном центру Београда (1992). Поред перформаса и фотографије, Бојана Барлтроп бави се теоријским радом, сценографијом и дизајном. За свој рад у области дизајна добила је велики број најзначајнијих награда у Југославији и иностранству. Већ двадесет година живи и ради у Великој Британији.