Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Затворен до 21. септембра због припреме поставке ретроспективне изложбе 'Чистач' Марине Абрамовић

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Затворен за публику

Изложба „Куда идемо и колико ће то путовање да траје?“, Салон МСУБ

Изложбе | 12.07.2019


Ferit Kuyas, Шењанг, Кина2016 (из фото серије everywhere anywhere, 2004-2019)

Куда идемо и колико ће то путовање да траје?

Салон Музеја савремене уметности
12. јул - 23. септембар 2019. године
Отварање: петак, 12. јул у 19 часова
 

Кустос: Thomas Elsen (директор и кустосНове галерије  HöhmannhausАугсбург, Немачка)
Уметници: Andy Heller (GER),  Ferit Kuyas (CH) , Leta Peer (CH),  Natalija Ribovic (SR / GER), Elham Rokni (IL)
 
Изложба Куда идемо и колико ће то путовање да траје? подразумева наставак сарадње Салона Музеја савремене уметности из Београда и Нове Галерије Höhmannhaus из Аугсбурга у Немачкој. Сарадња подразумева размену изложби и промовисање локалних и интернационалних уметника кроз ове две институције, унутар обе сцене. Размена  је започета у октобру прошле године изложбом под називом  Иза слике  на којој су се представили српски уметници који су у свом досадашњем раду пре свега усмерени на израживање и продукцију унутар медија видеа и дигиталне слике.
 
Интернационална  изложба  под називом Куда идемо и колико ће то путовање да траје? представља фотографе и видео уметнике који у својим радовима преиспитују природу и процес глобализације кроз промену визуре града, урбаног, али и унутар нација и личних живота. Различитости, посебни културни идентитети постају маргинализивани под све већим притиском концепта универзализма. Традиција, национално и историјско памћење особених (и мањих) културних идентитета постаје релативизовано у односу на доминантне културе и њихове хегемоне политике. Политика, економија, нови механизми комуникација као моћне силе доприносе стварању важећих атрибута и „вредности” нове интернационалности која нам нуди универзално уједначавајуће животне перспективе. Велике метрополе са међусобно „истоветном“ архитекуром почињу да наликују једна другој  и као такве  најконкретније дочаравају овај драматичан развој.  Уметници овде  позвани  промишљају друштвене и културолошке промене које настају унутар природе глобализације. Њихови радови као критичке рефлексије осцилирају у свом изразу указујући на сталну амбиваленцију унутар емоција, немира и наде.    
 
Радови преносе личне приче уметника. Те приче, међутим, не остају приватне. Оне су заправо уткане у далекосежна питања о стању ствари у савременом свету који окружује њихове судбине.  Уметничка дела посредно постављају питања:  каквој судбини се можемо надати унутар система који упорно занемарује културне посебности, порекло и успомене? Шта формира наше животне урбане просторе? Да ли ти простори предстваљају платформе за могући диверзитет живота и појава, а самим тим и за људско достојанство? 

Биографија кустоса

Thomas Elsen је историчар уметности и кустос из Немачке. Као кустос за визуелну уметност и фотографију ради при институцији Уметничке збирке и музеји града Аугсбурга у Немачкој. 1996. године при истој институцији основао је две галерије за савремену уметност, Нову галерију  Höhmannhaus i H2 – Центар за савремену уметност у Стакленој палати. Од скорашњих изложби издвајају се: A Process – ‘Der Greif’ photography magazine (2014); Faces of Disappearance (са Софи Кале, Лари Салтаном, између осталих 2015/16); Not Here Yet, заједно са Селином Лунсфорд (са Алберто Гарциа Аликсом, Маурицио Кателаном, Хамиш Фултоном, Ферит Кујасом, између осталих, 2016/17).  Организовао је изложбе при  манифестацијама Европски месец фотографије (ЕМОП) у Берлину (2012), Дизелдорфски фото викенд (2013), Ташкенско фото бијенале (2014). Thomas Elsen је члан Немачке академије фотографије од 2012. године.