Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00, четвртком од 10:00 до 22:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Јавно предавање Елене Филиповић / Кустоски курс „Шта кустосирање може/треба да буде?“ / МСУБ, 15.10.2018 у 18. часова

Говорни програми | 15.10.2018


Јавно предавање Елене Филиповић Марсел Дишан, најутицајници кустос 20. века?
Кустоски Курс „Шта Кустосирање може/треба да буде?“

Музеј савремене уметности (Ушће 10)
Сала „Миодраг Б. Протић“
Понедељак, 15. октобар 2018. у 18 часова

У сарадњи са Музејом савремене уметности Београд, пето предавање у оквиру серије јавних предавања које организује Шта Кустосирање може/треба да буде биће Елене Филиповић – директорке и кустоскиње Кунстхале Базел. Серија јавних предавања замишљена је да пружи увид у нове и другачије перспективе у теорији и пракси осмишљавања изложбе. 

Предавање Елене Филиповић насловљено Марсел Дишан, најутицајнији кустос 20. века? развијаће се око историје уметности као дисциплине која се развијала кроз анализу одређених уметника и њихових објеката и слика. Монеови Локвањи, Пикасове Демоазелс, Ђакометијев Човек у покрету… И то не искључује Марсела Дишана, који је прослављен предметима које је направио – био то купљени писоар којег је назвао Фонтаном, или криптични, еротично-механички дијаграм познат и као Велико стакло. Али шта ако утицај једног од највећих уметника 20. века лежи негде другде? Ово предавање послужиће да озбиљно узмете у обзир Дишанове активности које нису спадале у уметничку категорију – од трговине уметнина, администрације, репродукције до његових публикација и организовања изложби. Кроз његове разноврсне пројекте од 1913. до 1969. видећемо Дишанов неуметнички рад, с пажњом на оне пројекте који се могу тумачити као кустоска пракса или стратегија која је била пресудна за његов уметнички рад и која је утицала на генерације уметника након њега – угледајући се на чињеницу да окружење у ком уметнички рад настаје може бити и сам уметнички рад.

Елена Филиповић је од новембра 2014. године директорка и кустоскиња Кунстхале Базел. Претходно је била виши кустос Вилса (WIELS) од 2009. до 2014, кокустоскиња Берлинског бијенала 2008. године заједно са Адамом Шимжиком, као и уредник и коуредник бројних књига и публикација о светској историји уметности, укључујући The Artist as Curator: An Anthology (Mousse Publications, 2017), The Biennial Reader: Anthology on Large-Scale Perennial Exhibitions of Contemporary Art (Hatje Cantz, 2010), и The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe (MIT Press, 2005). Била је кустос многобројних самосталних изложби младих и успешних уметника, као и неколико успешних ретроспектива. Аутор је недавно издатих публикација The Apparently Marginal Activities of Marcel Duchamp (MIT Press, 2016) и David Hammons, Bliz-aard Ball Sale (Afterall Books, 2017).




Кустоски курс и серију јавних предавања иницирала Биљана Ћирић у сарадњи са Супервизуелном, предавање Елене Филиповић омогућили МСУБ и Про Хелветиа, уз подршку Зептер хотела и Kар:Го.

Генерални покровитељ: Wiener Städtische; партнери пројекта: Музеј савремене уметности Београд, Европски центар за културу и дебату – Град, ЕВА Интернешенал – Бијенале савремене уметности у Ирској, Фондација „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе“ и Музеј Зептер.

Пројекат су подржали: Гете институт у Београду, Италијански културни институт у Београду, Амбасада Шведске, Амбасада Краљевине Холандије, Амбасада Ирске у Грчкој, Амбасада Републике Индонезије у Београду, ЕУ Инфо Центар, Мондриаан фонд, Про Хелветиа; галерије Еугстер || Белграде, ХЕСТИА Арт Резиденција & Ексибишен Биро, Центар за промоцију науке, Зептер Хотел, Роyал Инн Хотел и КАР:ГО. Медијски партнери пројекта: ЕУНИЦ Србија и РТС3.





Контакт / Кустоски курс Шта кустосирање може/треба да буде?:

Ана Анакијев (координатор): anaanakijev@gmail.com
Катарина Костандиновић (координатор): katarina.kostandinovic@gmail.com

what.could.curating.do@gmail.com

Пратите активности кустоског курса Шта кустосирање може/треба да буде?:

www.supervizuelna.com 
ФБ: @whatcscdo
Инстаграм: @whatcouldshouldcuratingdo