Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00, четвртком од 10:00 до 22:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Јавно предавање Хоу Ханруа / Кустоски Курс „Шта кустосирање може/треба да буде?“ / МСУБ, 10.10.2018 у 18. часова

Говорни програми | 10.10.2018


Јавно предавање Хоу Ханруа Окретање Институција Савремене Уметности Друштву

Кустоски Курс „Шта Кустосирање може/треба да буде?“

Музеј савремене уметности (Ушће 10)
Сала „Миодраг Б. Протић“
Среда, 10. октобар 2018. у 18 часова

У сарадњи са Музејом савремене уметности Београд, четврто предавање у оквиру серије јавних предавања које организује Шта Кустосирање може/треба да буде биће Хоуа Ханруа (уметничког директора MAXXI – Национални музеј за уметност 21. века и архитектуру). Након предавања о новим и другачијим перспективама у теорији и пракси осмишљавања изложбе, Хоу Ханру ће говорити о програму MAXXI као визије и стратегије која стреми окретању институција уметности обичном друштву у времену „глобалне кризе”. У исто време, представиће неке од изазова приликом вођења институција 21. века, њену комплексност, реалност и акцију.

Како Хоу Ханру објашњава: „Мислим да је друштву потребна институција или организација која може да сачува и одржи оно што би требало бити експериментално, компликовано и, такође, контроверзно, као део битног знања данашњице. Веома је важно за музеје да буду способни да пружају овакав вид услова који омогићавају таквим интелектуално захтевним пројектима да се десе. У супротном, скренућемо с пута и усмерити се индустрији забаве.“

Хоу Ханру је пролифични писац и кустос са седиштем у Риму, Паризу и Сан Франциску. Тренутно је уметнички директор MAXXI - Национални музеј за уметност 21. века и архитектуру, Рим, Италија. Хоу Ханру је курирао и ко-курирао преко 100 изложби у последње две деценије широм света. Неке од најистакнутијих су:China/Avant-Garde (Национални музеј кинеске уметности, Пекинг, 1989); Cities On The Move (1997–2000); Друго Бијенале у Јоханесбургу (Хонг Конг, итд.) (1997); Бијенале уметности у Шангају (2000); Гванђу Бијеналe (2002); Бијенале савремене уметности у Венецији (Павиљон Француске, 1999; Z.O.U.—Zone Of Urgency, 2003; иПавиљон Кине, 2007); Друго Гвангџоу Бијенале (2005); изложба и пратећи програм у Институту за уметност Сан Франциско (2006–2012); Десето бијенале у Истанбулу (2007); Trans(cient)City (Luksemburg 2007); Десето бијенале у Лиону (2009); Пето тријенале у Аукланду (Аукланд, Нови Зеланд, 2013); Open Museum Open City (MAXXI, Рим, 2014); Transformers: Choi Jeong-hwa, Didier Fuiza Faustino, Martino Gamper, Pedro Reyes (MAXXI, Рим, 2015–2016); Istanbul, Passion, Joy, Fury (MAXXI, Рим, 2015–2016); Please Come Back, the world as prison? (MAXXI, Рим, 2017); Piere Giraldi (MAXXI, Рим, 2017); Home Beirut (MAXXI, 2017–18); Growing in Difference, Седмо Шенжен и Хонг Конг Бијенале Урбанизације и Архитектуре (UABB 2017–2018), итд. Ханру је кустос саветник за збирку кинеске уметности у Гугенхајм музеју у Њујорку, ко-курирао је Tales of Our Time (2016), Art and China after 1989: Theater of the World (2017–18), и One Hand Clapping (2018).

Саветник је многим културним институцијама, и често пише за разне часописе култуног и уметничког карактера. Предаје и наступа у бројним међународним институтцијама. Његове објављене књигеукључујуХоу Ханру(Utopia@Asialink, and School of Culture and Communication, Универзитет у Мелбурну (2014)); Paradigm Shifts (Walter and McBean Galleries Exhibitions and Public Programs, Уметнички институт Сан Франциско (2011)); On the Mid-Ground (енглеска верзија објављена 2002 од стране Тајмзоне 8, Хонг Конг, и кинеска верзија објављена 2013, од стране Голд Wал Прес, Пекинг); Curatorial Challenges (разговор између Хоу Ханруа и Ханса Улриха Обриста, у Арт-Ит часопису као “кустоси у покрету” Јапан, 2006–2012); итд.






Кустоски курс и серију јавних предавања иницирала Биљана Ћирић у сарадњи са Супервизуелном, предавање Хоу Ханруа омогућили су МСУБ и Италијански институт за културу у Београду уз подршку Роyал Ин хотела и Кар:Го.

Генерални покровитељ: Wiener Städtische; партнери пројекта: Музеј савремене уметности Београд, Европски центар за културу и дебату – Град, ЕВА Интернатионал – Бијенале савремене уметности у Ирској, Фондација „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе“ и Музеј Зептер.

Пројекат су подржали: Гете институт у Београду, Италијански културни институт у Београду, Амбасада Шведске, Амбасада Краљевине Холандије, Амбасада Ирске у Грчкој, Амбасада Републике Индонезије у Београду, ЕУ Инфо Центар, Мондриан фoнд, Про Хелветиа; галерије Еугстер || Белграде, ХЕСТИА Арт Ресиденси & Ексибишен Биро, Центар за промоцију науке, Зептер Хотел, Роyал Ин Хотел и КАР:ГО. Медијски партнери пројекта: ЕУНИЦ Србија и РТС3.

 




Контакт / Кустоски курс Шта кустосирање може/треба да буде?:

Ана Анакијев (координатор): anaanakijev@gmail.com

Катарина Костандиновић (координатор): katarina.kostandinovic@gmail.com

what.could.curating.do@gmail.com

Пратите активности кустоског курса Шта кустосирање може/треба да буде?:

ФБ: @whatcscdo

Инстаграм: @whatcouldshouldcuratingdo