Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00, четвртком од 10:00 до 22:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Јавно предавање Ивет Ћурлин / Кустоски Курс „Шта Кустосирање може/треба да буде?“ / МСУБ, 8.11.2018 у 18 часова

Говорни програми | 08.11.2018


Јавно Предавање Ивет Ћурлин Јање моје мало (Све што видимо могло би бити и другачије)

Кустоски Курс „Шта Кустосирање може/треба да буде?“

Музеј савремене уметности (Ушће 10)
Сала „Миодраг Б. Протић“
Четвртак, 8. новембра 2018. у 18 часова

У сарадњи са Музејом савремене уметности Београд, седмо предавање у оквиру серије јавних предавања које организује Шта Кустосирање може/треба да буде биће Ивет Ћурлин – чланице кустоског колектива „Што, како и за кога“ (What, How & for Whom/WHW). Серија јавних предавања замишљена је да пружи увид у нове и другачије перспективе у теорији и пракси осмишљавања изложбе.

Предавање Ивет Ћурлин насловљено Јање моје мало (Све што видимо могло би бити и другачије) ће представити рад кустоског колектива WHW кроз неколико кустоских пројеката који се баве непрекидним уобличавањем односа између уметничке и културне продукције, ауторства, сакупљања, историје, поставке и политике, као и потребом да се оснује нови дугорочни пројекат – едукативни програм за младе уметнике и уметнице под називом „WHW Академија“. Фокус предавања биће пројекат Јање моје мало (Све што видимо могло би бити и другачије) које је WHW курирао заједно са Катрин Ромберг. Након шест изложбених епизода, које су одржане од новембра 2016. до маја 2017. године у независним уметничким просторима, атељеима уметника и приватним становима у Загребу, епилог пројекта је постављен у Де Шоурум-у у Лондону у сарадњи са Емили Петик.Базиран на уметничкој колекцији Контакт Ерсте групе, која поседује семиналне радове уметника из Централне, Источне и Југоисточне Европе од шездесетих година прошлог века до данас, пројекат упоређује најважнија дела из колекције са историјским и савременим делима да би преиспитао кључне теме у колекцији, попут радикалних утопија, личности уметника дисидента, односа између пола и рода, политичке субјективности и ангажмана, и статуса јавног простора. Пројекат, који је назван по раду хрватског уметника Младена Стилиновића (1947-2016), инспирисан је његовим доживотним антисистематским уметничким приступом, који је тражио већу аутономију уметничке продукције. Његова уметничка пракса која се шаљиво подударала са комплексним темама идеологије, рада, новца, бола и сиромаштва, инспирисала је бројне пројекте WHW-a.

Ивет Ћурлин је чланица кустоског колектива „Што, како и за кога“ (What, How & for Whom/WHW), основаног 1999. године са седиштем у Загребу и Берлину. Поред Ивет, WHW чине кустоскиње Ана Девић, Наташа Илић и Сабина Саболовић, као и дизајнер и публициста Дејан Кршић. WHW се бави разноликом продукцијом – изложбама и издавачком делатношћу, као и руководством Галерије Нова у Загребу. Од прве изложбе у Загребу 2000. године под насловом Што, како и за кога, поводом 152. годишњице Комунистичког манифеста, WHW је курирао бројне међународне пројекте, међу којима су Collective Creativity, Кунстхале Фридерицианум, Касел, 2005; 11. Бијенале у Истанбулу, What Keeps Mankind Alive?, Истанбул, 2009; One Needs to Live Self-Confidently...Watching, Павиљон Хрватске на 54. Бијеналу у Венецији, 2011. Недавни пројекти WHW укључују изложбе Really Useful Knowledge, Мусео Национал Центро де Арте Реина Софиа, Мадрид, 2014; Јање моје мало (Све што видимо могло би бити и другачије) у сарадњи са Катрин Ромберг, на различитим локацијама у Загребу, 2016/2017; Грађани из сенке, ретроспектива Желимира Жилника на Edith-Russ-Haus für Medienkunst, Олденбург, 2018; и На леђима палих дивова, Друго бијенале индустријске уметности отворено овог лета у Лабину, Раши, Ријеци, Пули, Водњану. Током јесени 2018. године, WHW је основао у Загребу неформални међународни едукативни програм намењен младим уметницима и уметницама, под називом „WHW Академија“.




Кустоски курс и серију јавних предавања иницирала Биљана Ћирић у сарадњи са Супервизуелном. 

Генерални покровитељ: Wiener Städtische; партнери пројекта: Музеј савремене уметности Београд, Европски центар за културу и дебату – Град, ЕВА Интернатионал – Бијенале савремене уметности у Ирској, Фондација „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе“ и Музеј Зептер.

Пројекат су подржали: Гете институт у Београду, Италијански културни институт у Београду, Амбасада Шведске, Амбасада Краљевине Холандије, Амбасада Ирске у Грчкој, Амбасада Републике Индонезије у Београду, ЕУ Инфо Центар, Мондриан фунд, Про Хелветиа; галерије Еугстер || Белграде, ХЕСТИА Арт Резиденција и Ексибишенс Биро, Центар за промоцију науке, Зептер Хотел, Роyал Инн Хотел и КАР:ГО. Медијски партнери пројекта: ЕУНИЦ Србија и РТС3.





Контакт / Кустоски курс Шта кустосирање може/треба да буде?:

Ана Анакијев (координатор): anaanakijev@gmail.com
Катарина Костандиновић (координатор): katarina.kostandinovic@gmail.com

what.could.curating.do@gmail.com

Пратите активности кустоског курса Шта кустосирање може/треба да буде?:

www.supervizuelna.com 
ФБ: @whatcscdo
Инстаграм: @whatcouldshouldcuratingdo