Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Јавно предавање Патрика Д. Флореса/ Кустоски курс „Шта кустосирање може/треба да буде?“ / МСУБ, понедељак, 13. мај 2019. у 18 часова

Говорни програми | 13.05.2019





















Јавно предавање Патрика Д. Флореса
Сингапурско бијенале 2019: Неке политичке инспирације
Кустоски курс Шта кустосирање може/треба да буде?

Музеј савремене уметности (Ушће 10)
Сала „Миодраг Б. Протић“
Понедељак, 13. мај 2019. у 18 часова

Кустоски програм Шта Кустосирање Може/Треба Да Буде? (What Could/ Should Curating Do? - WCSCD) организује јавно предавање историчара уметности и кустоса Патрика Д. Флореса које ће бити одржано у понедељак 13. маја у 18 часова у Музеју савремене уметности Београд. Флорес је кустос Варгас Музеја у Манили и уметнички директор овогодишњег Сингапурског бијенала (2019). Његовим предавањем званично ће бити отворено друго издање WCSCD програма, а уједно ће бити промовисана истоимена књига у којој су сабрани текстови ментора изабраних учесника пилот издања тог кустоског пројекта.
 
Патрик Д. Флорес одржаће предавање под називом Сингапурско бијенале 2019: Неке политичке инспирације (Singapore Biennial 2019: Some Political Inspirations). Презентација говори о методу и концептуалном импулсу да се оснује бијенале у Сингапуру, обазирући се на комплексну ситуацију у савременој уметности у југоисточној Азији и етичке захтеве који су проузроковали такве промене.
 
„Може се рећи да је свет у невољи. Осетити такво стање тока ствари значи признати ситуацију и почети се суочавати са њом. За Сингапурско бијенале 2019: ми питамо - које су могућности уметности, уметника, и публике у светлу ових невоља? Која је одговорност уметничког дела, његовог стварања и његовог искуства у погледу будућег деловања? Ми верујемо да је сваки покушај да се свет промени на боље важан. СБ2019 верује да потенцијал уметности и њено разумевање могу да преправе свет, што је и објашњено у називу Бијенала: Сваки корак у правом смеру "- објашњава Флорес.
 
Патрик Д. Флорес је професор уметности на одсеку за Студије уметности на Филипинском Универзитету, који је и предводио од 1997. до 2003. године, као и кустос Варгас музеја у Манили. Његове публикације The Exhibition Problematic и The Asian Dislocal преиспитују концептуалне услове и подстичу студенте историје изложби и будућности њиховог стварања да постављају питања о појмовима историје и будућности кроз пропозицију изложбе. Флорес је претходно курирао Филипински павиљон на Бијеналу у Венецији 2015. године, изложбу Position Papers на Гвангжоу Бијеналу 2008. године, а био је и кустос Under Construction: New Dimensions in Asian Art у Јапанској фондацији 2000. године. Ко-курирао је South by Southeast изложбу савремене уметности из југоисточне Азије и југоисточне Европе коју је организовала Осаге уметничка фондација 2015. године. Овај угледни историчар уметности 2014. године био је гост истраживачког института Гети у Лос Анђелесу. Међу његовим публикацијама је и Past Peripheral: Curation in Southeast Asia (2008).
 
Истог дана биће представљена прва у серији књига Шта Кустосирање Може/Треба да буде?, концептуализована од стране уметника Саше Ткаченка и оснивачице и директорке тог пројекта Биљане Ћирић, и објављена у сарадњи са Орион Артом. 
 
WCSCD издавачка серија дошла је као потреба да се створи литература за кустоски курс на српском језику који је покренут 2018. године, али истовремено служи као облик архиве дискурса који тај курс ствара на годишњем нивоу и отвара питање како архивирати нешто што је још у фази развоја. WCSCD издавачка серија се развија у виду годишњег издања везаног за кустоски дискурс који настаје из радионица које су одржали позвани ментори, али истовремено охрабрује кустосе који су похађали курс да допринесу својим писањем. Овом првом издању допринели су Нева Лукић, Катарина Костандиновић, Доротхеа вон Хантелман, Елена Филиповић, Тара Мек Довел, Марија Линд, Мет Пекер, Миа Давид, Хоу Ханру, What, How & for Whom, Јасна Јасна Жмак, Кирила Цветскова, Рури Каванами, Вера Залутскаја, Ниелс ван Томе, Синиса Илић, Милена Јоксимовић, Агустина Андреолети, Тјаша Погачар, Боба Мирјана Стојадиновић, Ханс Улрих Обрист, Бранислав Димитријевтиц и Биљана Цирић.

Промоцији књиге присуствоваће уметници Саша Ткаченко и Синиша Илић, као и Катарина Костандиновић координаторка прошлогодишњег WCSCD програма. Током вечериWCSCD ће објавити имена куратора који ће похађати WCSCD 2019 курс као и листу партнера који су подржали тај пројекат.
 
Улаз на промоцију и предавање је бесплатан.

 


 

WCSCD кустоски курс је дугорочни пројекат који је покренула Биљана Ћирић, уз подршку и сарадњу следећих партнерских институција: генералног покровитеља пројекта Wiener Städtische, партнера попут Музеја савремене уметности у Београду, Ирског бијенала савремене уметности Ева Интеренешнел, Центра за Промоцију Науке, Музеја Зептер, између осталих.

Пројекат се реализује уз подршку Италијанског института за културу у Београду, Амбасаде Краљевине Холандије у Београду, Аустријског културног форума, Фондације Хајнрих Бел и Хестиа – бироа за уметност и геополитичка укрштања, ЕУНИЦ Србија, између осталих.
 
Медијски партнери су beforeafter и designed

За више информација о програму, молимо вас да погледате вебсајт: www.wcscd.com

Контакти у вези са пројектом:
what.could.curating.do@gmail.com
Тјаша Погачар (туторка WCSCD 2019):  pogacartjasa.contact@gmail.com

Пратите нас:
ФБ: @whatcscdo
Инстаграм: @whatcouldshouldcuratingdo