Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

„На путу око света. Уметност из Немачке. Уметничка дела из колекције Института за међународне односе у култури (ифа) од 1949. до данас”

Изложбе | 24.01.2019

Сибил Бергеман, Из: Споменик, 1975–1986.  Фото: Бернд Борцхардт
© Nachlass Sibylle Bergemann / Ostkreuz 

„На путу око света. Уметност из Немачке. Уметничка дела из колекције Института за међународне односе у култури (ифа) од 1949. до данас“

Музеј савремене уметности, Ушће 10, Београд
Од 24 јануара до 25. марта 2019, године
Отварање: четвртак 24. јануар 2019. у 19 часова

Кустоси изложбе: Матијас Флиге и Матијас Винцен
Кустос из МСУБ: Жаклина Ратковић

На изложби се могу пратити различити феномени који су настајали у немачкој уметности друге половине 20. века па све до данас. Између осталог, може се сагледати како видео радови и видео скулптура постају све значајнији у смислу историје рецепције, али и технички све развијенији. Медиј фотографије се још од педесетих година развио у аутономни правац у уметности, али ипак остао повезан с другим уметничким праксама, чиме одражава сталну везу између света уметности и друштвених и политичких тема. Од седамдесетих година 20. века, упоредо с друштвеним развојем, улога уметника добија на значају. Тако радови Улрике Розенбах, Ребеке Хорн, Катарине Фрич, Роземари Трокел и других, документују феминистичке теме у уметности, као и све веће прихватање и значај жена уметница у уметничком свету. Важан аспект изложбе представља лична веза кустоса и уметника који су често припадали истој генерацији, што је резултирало импресивним фокусом на радове уметника који су припадали покрету Флуксус.

Док је историја уметности Источне Немачке раније била сагледавана као посебан случај у затвореним оквирима, на овој изложби се отварају нове могућности да се сагледа четири деценије дуг паралелни развој уметности у две Немачке, чиме се указује на то да историја уметности не следи само захтеве политичке историје. Упоређивањем сличности и разлика радова и уметника, прате се паралеле између Герхарда Алтенбурга, Бернара Шулца и цртежа Јозефа Бојса, између Хермана Глекнера и Ханса Улмана, Арна Фишера и Шаржесхајмера, Сибил Бергеман и Барбаре Клем, између Манфреда Буцмана и Клауса Штека, или у најмлађој генерацији између Јулијана Редера и Волфганга Тилманса. Посебан квалитет изложбе представљају радови на папиру, од Хане Хех до Норберта Крикеа; од Зигмара Полкеа до Јоринде Фојт.

Изложба укључује различите медије: сликарство, цртеж, графику, фотографију и скулптуру, који се посматрају заједно као интегрална целина. Изложба је највећим делом постављена хронолошки, а у оквиру те хронологије дела су доведена у специфичне контрасте поређењем различитих израза или сусретима истока и запада. Одређене теме су посебно у фокусу интересовања кустоса, на пример послератна уметност између реализма и апстракције, поп арт, Флуксус, социјална фотографија, Бехерови и њихова школа, итд.

На изложби је представљено око тристотине радова, од око стотину уметника, међу којима су: Дитер Апелт, Вили Баумајстер, Бернд и Хила Бехер, Сибил Бергеман, Јозеф Бојс, Арно Фишер, Катарина Фрич, Елзе (Твин) Габријел, Иза Генцкен, Херман Глекнер, Андреас Гурски, Матијас Хох, Хана Хех, Кандида Хефер, Ребека Хорн, Барбара Клем, Норберт Крике, Рајнхард Муха, Нам Џун Пајк, Хелга Париз, Ото Пине, Зигмар Полке, Герхард Рихтер, Клаус Ринке, Јулијан Редер, Дитер Рот, Томас Руф, Рајнер Рутенбек, Карин Зандер, Михаел Шмит, Бернар Шулце, Емил Шумахер, Томас Шите, Ото Штајнерт, Томас Штрут, Катарина Зивердинг, Волфганг Тилманс, Гинтер Икер, Волф Фостел, Корине Вазмут, Волс, Улрих Вист и други.

Уметничка збирка Института ифа укључује и делове колекције Источнонемачког центра за уметничке изложбе, две институције које су се спојиле 1991. године.

Изложбу „На путу око света. Уметност из Немачке.", Музеј савремене уметности и Гоетхе-Институт из Београда организују у сарадњи са Институтом за међународне односе у култури (ифа).

Институт за међународне односе у култури (Institut für Auslandsbeziehungen – ifa) је важан носилац немачке културне и образовне политике у иностранству и водећа организација у међународном дијалогу и размени у пољу уметности. Институт ради на обликовању међународне размене кроз изложбе савремене уметности, дизајна и архитектуре из Немачке које путују светом. Збирка се састоји од више од 23.000 дела и представља јединствену историју савремене уметности стваране у Немачкој у 20. и 21. веку. Ифа тренутно организује око 30 изложби на којима представља више од 200 уметника и пружа увид у ликовне уметности, фотографију и филм, дизајн и архитектуру.