Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00, четвртком од 10:00 до 22:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Пројекција филма „Sweet Movie“ Душана Макавејева и разговор о књизи Бранислава Димитријевића „Слатки филм Душана Макавејева“ / Легат Чолаковић / 13.6.17. у 18 часова

Говорни програми | 13.06.2017

Фотографија из публикације Слатки филм Душана Макавејева, аутора  Бранислава Димитријевића



Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића (Родољуба Чолаковића 2)
Уторак, 13. јун 2017.

у 18 часова  Пројекција филма Sweet Movie, Душан Макавејев
у 20 часова  Разговор о књизи Слатки филм Душана Макавејева, аутора Бранислава Димитријевића, издање Музеја савремене уметности, едиција МСУБиоскоп свеске

У разговору учеуствују аутор Бранислав Димитријевић, историчар и теоретичар уметности, Тања Марковић, психолошкиња, Слободан Шијан, филмски редитељ и Дејан Сретеновић, кустос Музеја савремене уметности.


Филм Sweet Movie премијерно је приказан на Међународном филмском фестивалу у Кану, 1974.
Сценарио: Душан Макавејев, Франс Галагер (France Gallagher), Мартин Малина
Режија: Душан Макавејев
Главне улоге: Карол Лор (Carole Laure), Пјер Клементи (Pierre Clémenti), Ана Пруцнал (Anna Prucnal) 


У једном интервјуу из времена премијере у Кану 1974. године, Макавејев открива како је Sweet Movie био на почетку мишљен као наставак филма WR Мистерије организма. Главна јунакиња Мистерија, Милена, требало је да пронађе своју одсечену главу - односно да њена одсечена глава пронађе своје тело - и тако се успостави као нова личност расцепљена у три протагонисткиње. У тој „лакој комедији“, Златна Милена (Milena Gold) замишљена је као џетсетерка препуштена потрошњи и уживању, Црвена Милена (Milena Red) остаје верна својој револуционарности и постаје некаква носталгична соц-реалистичка фигура, а Сива Милена (Milena Grey) доведена је до дубоке кататоније. Ове три Милене требало је да се на крају филма сједине у фигури коју Макавејев у једном другом интервјуу описује као „просвећену марксистичку милитантну проститутку, власницу брода који је нешто попут клинике или раја за сексуалне пролетере, стране раднике и остале, и која ће претворити свој живот у непрекидну фешту за оне према којима је судбина била неправедна”... (из књиге Слатки филм Душана Макавејева

„Димитријевићева реинтерпретација филма Sweet Movie, као и Макавејевљевог свјетоназора и становитих промјена у њему до којих долази у новим продукцијским и културним околностима, доиста је у много чему расвјетљавајућа, вредан прилог разумјевању Макавејева али и реинтерпретацији његова положаја у скопу југославенског (особито црноталасног), те његовој сувременој актуалности у новом свјетском политичко-друштвеном и културном контексту.“ (Хрвоје Турковић, одломак рецензије књиге Слатки филм Душана Макавејева)