Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00, четвртком од 10:00 до 22:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Пројекција филма „Вилијам Кентриџ, Победе и јади“ / Легат Чолаковић / 23.6.17. у 20 часова

Изложбе | 23.06.2017

William Kentridge, Triumphs and Laments (Вилијам Кентриџ, Победе и јади*) 
Светско приказивање у музејима савремене уметности широм света 


Галерија-Легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића (Родољуба Чолаковића 2)
Петак, 23. јун 2017. у 20 часова
 

Вилијам Кентриџ, Победе и јади 
Редитељ: Ђовани Троило (Giovanni Troilo) 
Аутори: Гаја Балдини (Gaia Baldini), Ђовани Троило
Монтажа: Симоне Венерозо (Simone Veneroso) 
Музика: Филип Милер (Philip Miller), Пјетро Сантанџело (Pietro Santangelo) 
Продукција: A todos contentos y yo tambien и In Between Art Film Production у сарадњи са Sky Arte HD, Rai Cinema, Lia Rumma, Tevereterno 
Трајање: 70 минута 
Језици: италијански, енглески  

* Филм William Kentridge, Triumphs and Laments није дистрибуиран на српско тржиште и нема званичан назив на српском језику, тако да је наш предлог превода назива филма Вилијам Кентриџ, победе и јади. Пројекција је без превода на српски језик, а на енглески језик преведени су само делови филма у којима се говори на италијанском. 

Између 15. маја и 4. јула 2017. године, овај уметнички документарни филм о Вилијаму Кентрижду, приказује се истовремено у музејима савремене уметности широм света - Њујорк, Пекинг, Атина, Истанбул, Оахака, Дубаи, Торонто, Лисабон, Буенос Ајрес, Леон, Талин, Загреб, Канарска острва, Израел, Аустралија, Швајцарска и Италија. 

Познат по анимацијама, цртежима и позоришним комадима, током последњих дванаест година, Вилијам Кентриџ је радио на делу Победе и јади, колосалном омажу историји Рима. Реч је о фризу дугачком 550 метара постављеном уз обалу реке Тибар, сачињеном од слика високих 90 метара. Рад представља славне тренутке, победе и поразе овог града: од убиства Рема до Пазолинија, од Бернинија до Dolce Vita-е и текуће избегличке кризе. Насупрот римском Колосеуму, рад Победе и јади је ефемерно уметничко дело предвиђено да физички нестане кроз неколико година. Кентриџове слике обликоване су на белом камену речне обале помоћу воденог млаза, што значи да ће чим органски развој и загађење поново потамне зидове, оне заувек нестати, остављајући овај филм као једину успомену на њих.

Описано као највеће дело савремене уметности икада произведено у Риму, остварење Победе и јади састоји се од уметничког филма у којем су значења, сугестије и језици Кентриџовог рада преведени у други језик, језик кинематографске форме.  

Сниман у периоду од две године, филм приказује уметников студио у Јоханесбургу и прати припреме за званично представљање дела. У њему се истражују везе које спајају Победе и јаде са Кентриџовим основним темама, као што су одбијање расне дискриминације и сложени однос између крајолика и памћења.    

У режији Ђованија Троилоа, продукцији Андрее Патијерноа (Andrea Patierno) и Беатриче Булгари (Beatrice Bulgari), у сарадњи са телевизијским каналима Sky Arte HD, Rai Cinema и Lia Rumma, филм је доживео премијеру на Међународном филмском фестивалу у Риму. Процес дистрибуције овога пута ће бити употпуњен малим револуционарним елементом: поред међународне дистрибуције и традиционалног присуства на фестивалима и телевизијским каналима, филм се приказује и у музејима. Редитељ и продуценти годинама су сарађивали са највећим уметницима и галеристима у циљу стварања уметничких филмова који постају „уметничка дела“. Револуционарни процес омогућио је дубље разумевање уметничког рада, а сада је доступан његовој суштинској публици у најпосећенијим музејима широм света.    

 

Редитељ

Рад Ђованија Троилоа креће се у распону од филма до телевизије, фотографије и рекламе. Између 2012. и 2015. године, Троило је за TV kanal Sky Арте режирао документарну серију о италијанским фотографима, као и неколико документараца, између осталих и један посвећен Каравађу. Троилоови фотографски радови објављивани су у новинама Њусвик Јапан, ШпигелD di RepubblicaGQ ItalyCNNВајерд УКВолпејперВенити ферФлер. Године 2011, режирао је први играни филм Fan Pio. Године 2015, са пројектом La Ville Noire – The Dark Heart of Europe, добио је награду People Photographer of the Year у конкуренцији Sony World Photography Awards. Његов последњи филм, Coeurope, изабран је за ИДФА 2016. године.         

 

Продукција

TODOS CONTENTOS Y YO TAMBIEN

Todos Contentos y yo tambien је продукцијска кућа специјализована за област филма и документарних серија намењених међународном тржишту. Сарађивала је са многобројним ТВ станицама, између осталих са Sky Arte, телевизијским каналом за који је снимила неке од његових најкарактеристичнијих серијала, као што је серијал Fotografi (24 документарца о најбољим италијанским фотографима), Caravaggio Criminale, i On the Road; као и са Rai Cinema, за који је снимила The War of Volcanoes, архивски документарац приказан у 42 земље, затим Looking for Kadija, документарни филм снимљен у Еритреји који је проглашен најбољим италијанским документарцем на Филмском фестивалу у Риму 2014. године. Њена последња продукција, Coeurope произведена је у сарадњи са телевизијом RAI, и била је одабрана за ИДФА 2016. године. 

IN BETWEEN ART FILM

In Between Art Film је филмска продукцијска компанија коју је 2007. године основала Беатриче Булгари. Специјализована је за производњу независних филмова и документараца заснованих на интердисциплинарности и размени између различитих уметничких језика нашег времена. Међу скорашњим продукцијама ове компаније јесу: Molly Bloom (2016) у режији Кијаре Касели (Chiara Caselli); Il nuotatore di Ra di Martino (2016); Where is Rocky II? (2016), u režiji Pjera Bizmuta (Pierre Bismuth); Istanbul i il Museo dell'Innocenza (2015) Орхана Памука у режији Грента Џија (Grant Gee); Napoli 44, доку-филм заснован на књизи Нормана Луиса (Norman Lewis), у режији Франческа Патијерна (Francesco Patierno), где је улога приповедача припала Бенедикту Камбербечу (Benedict Cumberbatch). In Between Art Film такође сарађује са различитим организацијама у изради пројеката и партнерству које треба да промовише интердисциплинарност међу визуелним уметностима: Миарт – Сајам модерне и савремене уметности, Милански бијенале покретних слика, Центар за савремену уметност у Женеви.