Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време


Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Радно време: од 10:00 до 18:00, четвртком од 10:00 до 22:00
Уторком је Музеј затворен за публику
Цена улазнице је 300 динара
Групне улазнице су 200 динара
За студенте, ученике средњих и основних школа, пензионере улазница је 150 динара
Сваке среде улаз је слободан.

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

Селман Тртовац и Владимир Фрелих: У истом простору, Салон МСУБ

Изложбе | 01.09.2017

Из видео рада У истом простору (2017), Селман Тртовац и Владимир Фрелих


Изложба У истом простору
Селман Тртовац и Владимир Фрелих


Салон Музеја савремене уметности (Париска 14)
1. септембар - 6. новембар 2017.
Отварање изложбе у петак, 1. септембра у 20 часова
Током отварања изложбе Селман Тртовац извешће перформанс под називом „Дух – Тело И“
Кустос изложбе: Уна Поповић 


У радовима уметника Селмана Тртовца и Владимира Фрелиха, у први мах, није могуће приметити никакве значајније повезнице будући да се и ради о различитим уметничким приступима и различитим уметничким језицима. Непосредним сучељавањем својих радова у Салону Музеја свремене уметности, они остварају простор дијалога и на тај начин рефлектују модел флуидног размењивања „уметничких стратегија“ кроз институцију излагачког простора. Изложба носи назив У истом простору, што је уједно и назив њиховог заједничког видео рада, реализованог за потребе изложбе.

Осим заједничког рада, Селман Тртовац се предстваља цртежима из серија „Последице“ и „Спиритус мовенс“, затим видео радом „Последице – магнетна стимулација мозга“ и серијом фотографија; док Владимир Фрелих овом приликом приказује wеб рад „Ареа“, серију фотографија/фото инсталација под називом „Кат.Но 13 041 664”.

Селман Тртовац се пре свега изражава у медију цртежа, при чему цртеж тежи да дефинише као примарну енергију за сва каснија уметничка остварења. Његова изјава да „трага за истином у уметности“ дефинише његову праксу као склону експерименту, односно стално у преиспитивању одакле долази мисао за реализацију, као и да ли је могуће да на не-експилицитан садржај цртежа гледамо као на аутохтони механизам. Серија цртежа и фотографија под називом „Последице – магнетна стимулација мозга“ (2016/2017) настали су при екперименту стимулације мозга на Војно медицинској академији у Београду. У неуролошкој лабораторији ВМА, уз велику помоћ проф. др Тихомира Илића и његовог тима, Тртовац се подвргао неинвазивној магнетној стимулацији мозга која се користи у лечењу деменције, али исто тако се примењује над пилотима у америчкој војсци као део тренинга за брже рефлексе и реакције. Овим поступком Тртовац је тежио да оспособи ментални процес у правцу енергизованог деловања и да последицу цртежа преиспита у односу на намеру.

Радови и реализације Владимира Фрелиха подразумевају мултимедијална остварења при којима се губе јасне границе медија, те се производ његове праксе може окарактерисати као инсталација-објект-скулпура. Сет од 183 фотографија на којима је видљива само црвена боја, у различитим нијансама, јесте примарно био задати екперимент унутар технолошког процеса развијања фотографије. Уметник је у бројним фото радњама даонаизрадуодређени кôд, број Кат. Но 13 041 664, а као резултат процеса је интерпретација која се догађа у поступку превођења са дигиталне у аналогну информацију. На тај начин су настале фотографије које у значајној мери одступају од заданог кода. Истичући некомпатибилност дигиталног и аналогног кроз деловање човека, машине и хемије уметник,између осталог, на суптилан начин показује колико је танка линија разумевања или стања које осећамо као „lost in translation”.

Заједнички видео „У истом простору“ јесте заправо наратив о дијалогу вишезначне поруке који приказује репетитивни, минималистички гест енергичног ударања ногама на белој подлози, односно папиру, све док се белина не обоји у црно. Сам назив концептуализује форму, опсег дијалога „на истом месту“ као другог места које уједно размену енергије проматра кроз чвориште хетеротопије. Изложба У истом простору постаје место специфичног ритуала, сусрета и остварења јединственог ритма, постаје простор догађаја где се специфичне разлике, али и сличности у раду двојице уметника, сусрећу и сустижу.

Оба уметника су током деведесетих година прошлог века истовремено студирала на Академији уметности у Дизелдорфу, Тртовац код Клауса Ринкеа, а Фрелих код Нам Јун Паика, касније код Магдалене Јетелове. За време студија они су тесно сарађивали, не само на пољу уметности, већ су често заједнички радили на тешким физичким пословима да би могли финансирати свој боравак у Немачкој. Дакле, њих спаја више моћних повезница: дугогодишња сарадња, акумулирано заједничко мишљење и егзистенцијална борба. Та борба се пре свега одвијала на пољу уметности. Након студија њихови путеви су се разишли, да би се након 15 година поново срели, и њихов уметнички дијалог се наставља. Оба уметника су свесна заједничког културног простора у коме се крећу и из кога долазе, драме кроз коју су прошли народи бивше Југославије и потребе да се суоче са многим важним питањима у уметности, али и изван ње.

 

Селман Тртовац, рођен је у Задру. Од 1990. до 1993. студирао је сликарство на Факултету ликовних уметности у Београду. Марта 1993. прелази на Академију уметности у Дизелдорфу (Kunstakademie Düsseldorf), у класу професора Клауса Ринкеа где 1997. бива проглашен за мајстора, а 2000. године завршава студије. Исте године се враћа у Београд. Од 2003. године је члан Интернационалног уметничког гремијума. Активан је на уметничкој сцени. Иницијатор је и суоснивач Слободне уметничке задруге Трећи Београд и Хетеротопије Перпетуум Мобиле. Докторирао је 2012. године на вајарском одсеку Факултета ликовних уметности у Београду. Његови се радови налазе у више јавних и приватних збирки и фондација савремене уметности (Stadt Düsseldorf, МСУВ Нови Сад, H2 Museum Augsburg, Савремена галерија Зрењанин итд.). Живи и ради у Београду.

Владимир Фрелих, рођен је у Осијеку. Од 1994. до 2000. студира на Кунстакадемие Düsseldorf у класама код професора Нан Хувер, Нам Џун Паика и Магдалене Јетелове. Године 2002. постаје Meisterschüler и завршава као магистар у класи за проширену скулптуру и инсталацију. Задњих десет година кроз самосталне и групне изложбе активно делује на савременој иностраној и домаћој ликовној сцени. Добитник је неколико награда за свој умјетнички рад. Његови се радови такође налазе у више јавних и приватних збирки и фондација савремене уметности (Kunstmuseum Bonn, Stadt Düsseldorf, МСУ Загреб). Ванредни је професор на Умјетничкој академији Осијек, одсек мултимедија и гост професор на Академији уметности Нови Сад.