Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook


Iskazivanje interesovanja za vakcinisanje protiv COVID-19

Радно време

Музеј савремене уметности
Ушће 10, блок 15, Београд

Радно време:
12:00-20:00
Викендом: 10:00-18:00
Уторком је Музеј затворен за публику.

Цена улазнице: 500 рсд
Студенти, ученици основних и средњих школа, пензионери, корисници EYCA, City Card и City Pass картица: 250 рсд
Право на бесплатан улаз:
Лица са инвалидитетом, труднице, предшколска деца, професори, доценти, асистенти и студенти историје уметности, архитектуре, ликовне и примињене уметности, новинари , запослени из сродних културних установа , чланови ICOM-а, AICA, ИКТ, УЛУС-а, УЛУПУДС-а и других струковних удружења.

Информације о групним посетама и вођењима можете добити од 9 до 18 часова, на број телефона 063-862-3129, и на мејл info@msub.org.rs

Попусти се остварају уз показицање легитимације на благајни Музеја.
Улаз је бесплатан сваке среде
.

****

Салон Музеја савремене уметности
Париска 14, Београд

Радно време: 12:00-20:00 Уторком је Салон затворен за публику. Улаз у Салон је бесплатан.

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд

Радно време: 12:00-20:00
Уторком је Легат затворен за публику.
Улаз у Легат је бесплатан.

Искуство у гужви – ретроспективна изложба Горанке Матић

Изложбе | 15.03.2021


Искуство у гужви – ретроспективна изложба Горанке Матић

 

Музеј савремене уметности Београд, 3, 4. и 5. ниво

24. март – 24. мај 2021. године

Кустос изложбе: Уна Поповић, виши кустос МСУБ

 

Музеј савремене уметности Београд има част давас позове на ретроспективну изложбу фотографкиње Горанке Матић, под називом Искуство у гужви. Горанка Матић присутна је на уметничкој и фотографској сцени већ 40 година. Од самих почетака, осамдесетих година прошлог века, њен рад паралелно се одвијао у доменима новинске, репортажне и уметничке фотографије. Двострукост и диференцираност унутар њеног професионалног ангажмана – као, с једне стране, новинског хроничара музичких и ликовних а касније и политичких догађаја и, са друге, посвећеног уметничког фотографа, допринеле су комплексном ауторском опусу који се најпримереније може сагледати кроз призму жанровских подела. Иако су се теме и жанрови разликовали у зависности од ангажмана али и природе интересовања, то није утицало на креативну позицију Матићеве већ, управо супротно, на уједначавање визуелног и семантичког приступа, који се огледа пре свега у једнако јасној ауторској концентрисаности како на људе тако и на догађаје и ситуације. Отуд и назив ове ретроспективне изложбе – Искуство у гужви, чија је намера управо да се непретенциозно, помало и поетично, именује процес рада Матићеве. До њеног професионалног ангажмана као фотографа дошло је спонтано, а све је пратила и велика доза личне знатижеље и храбрости, па и склоност ка одређеној врсти активизма, жеља да се при важним културним и друштвеним дешавањима делује не само као фотограф на задатку и посматрач већ као активни учесник. Фотографисање унутар гужве актуелног тренутка, било да се ради о рок концертима осамдесетих или политичким протестима деведесетих, оспособило је Матићеву да на аутентичан начин пренесе драматику догађаја и психологију појединца, али и да истовремено поетику прилагоди тада савременим кретањима у фотографији и уметности.   

Изложба Искуство у гужви, коју чини више стотина фотографија и материјала друге врсте (архива, документација, фото-есеји), није структурирана хронолошки већ према тематским целинама које су се код ауторке издвојиле као доминантне. То су: 1) прве ауторске изложбе и радови реализовани у медију фотографије, 2) фотографије рок концерата и протагониста Новог таласа заједно са актерима ликовне сцене настале осамдесетих година у чијем је средишту био Студентски културни центар (рок фотографија, начин живота актера рок и уметничке сцене, дизајн омота музичких албума), 3) портрети (уметници, редитељи, писци, политичари и др.), 4) 10 година против (фотографије са политичких скупова, манифестација и протеста у Београду 1990–2000), 5) уметнички пројекти (интимни аутопортрети, пројекти Моравице, Матрилинеарно огледало, Меморабилије, Портрети са пријатељицама, Ожиљци, ауторски пројекат и део раније реализоване изложбе Тихо тече Сутјеска).

 

Горанка Матић својеврсна је хроничарка збивања на уметничкој, културној, друштвеној и политичкој сцени ове земље, чији се опус, презентован овако у целини, може независно од ауторства третирати и као проблемска изложба која омогућује увид у друштвене и културне околности некадашње државе Југославије, Србије и Београда, од почетка осамдесетих година па до почетка двехиљадитих. Изложба Искуство у гужви посредно тежи да укаже и на динамичне и многоструке позиције и улоге медија фотографије.

Биографија:

Горанка Матић рођена је 1949. године у Марибору (Словенија). Завршила је студије историје уметности на Филозофском факултету у Београду. Од 1971. године била је стални сарадник Студентског културног центра као једна од уредница ликовног програма и кустос галерије „Срећна нова уметност”. Од 1978. до 1980. водила је „Галерију 45”на Новом Београду. Фотографијом се активно бави од 1980. године. Професионалнукаријеру започела је у часопису Џубокс, затим Старту, Свијету... Њене фотографије излазиле су у готово свим водећим часописима бивше Југославије (Дуга, Политика, Омладинске новине, Беорама, Ритам, Либератион, Полет, Nеw) Moment, Дело...).  Била је уредница фотографије у недељникуВреме (1990–2006), у дневном листу Политика (2006–2010) и на Радио-телевизији Србије (2011–2015). 

Током осамдесетих година, најзначајнији је њен рад у области рок фотографије, нарочито у оквиру неформалног покрета названог Нови талас. Тада настају неки од култних омота плоча водећих музичара тог периода (Идоли, У шкрипцу, Бајага и инструктори, Ђорђе Балашевић и др). Поред тога, њен фотографски опус садржи и портрете уметника, писаца, редитеља, глумаца (људи са уметничке и културне сцене), али и политичара, снимљених за изборне и разне друге врсте кампања. Ауторка је бројних фотографија са друштвено-политичким темама насталих током турбулентних деведесетих.

Предавала је на Факултету политичких наука и Факултету за медије и комуникацију у Београду (фото-журнализам и документарна фотографија).

Прва је жена фотограф члан фото-секције УЛУПУДС-а.

Током своје уметничке каријере учествовала је на бројним колективним и самосталним изложбама у земљи и иностранству. Њени радови налазе се у колекцији Музеја савремене уметности у Београду.