Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време

Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Недеља–среда
10–18 часова

Четвртак–субота
10–22 часова

Уторком је музеј затворен за публику.

Улазнице:
· Цена улазнице: 600 рсд
· Групне улазнице: 400 рсд
· Студенти, ученици основних и средњих школа, пензионери: 300 рсд
· Породичне улазнице: родитељи (600 рсд) деца од 7 до 17 (150 рсд)
· Сваке прве среде у месецу улаз је бесплатан.
· Улазнице се могу купити на благајни музеја и преко https://www.tickets.rs/

Информације о групним посетама и вођењима на број телефона 063-862-3129, и на маил info@msub.org.rs сваки дан сем уторка од 10 до 18 часова.

Информације о продаји улазница МСУБ благајна (011) 3115 713

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Затворен за публику

Јавно предавање Бранислава Јаковљевића / Изложба „Чистач” Марине Абрамовић / МСУБ, недеља, 27. октобар 2019. у 18:30 часова

Говорни програми | 27.10.2019


Јавно предавање Бранислава Јаковљевића
Апарат перформанса: Телесна уметност као теоријска пракса

Музеј савремене уметности (Ушће 10)
Сала „Миодраг Б. Протић“
Недеља, 27. октобар 2019. у 18:30 часова

У оквиру ретроспективне изложбе Марине Абрамовић „Чистач” Музеј савремене уметности организује серију јавних предавања о уметности перформанса. Прво предавање теоретичара перформанса и професора на Стенфорд универзитету Бранислава Јаковљевића „Апарат перформанса: Телесна уметност као теоријска пракса” одржаће се у недељу, 27. октобра у 18:30 часова у Музеју савремене уметности.

Предавање је бесплатно и отворено за јавност.

Идеја о апарату (машини, механизму, итд.), обележила је теорије визуалних уметности током седамдесетих година 20. века. Значајан изузетак су теоријска разматрања телесне уметности, као и теорија извођења уопште. Ослањајући се на примере телесне уметности из Југославије и света из седамдесетих година, Јаковљевић у овом предавању поставља перформанс у однос са теоријом државних идеолошких апарата Лоуиса Алтхусера. Испоставља се не само да је неоправдано изузимање телесне уметности из ове анализе идеологије, већ да она има способност да укаже на њену релевантност данас.

Бранислав Јаковљевић је аутор књиге „Уметност одлуке: Перформанс и самоуправљање у Југославији, 1945-1991” коју је недавно издао Орион арт из Београда. Јаковљевић је објавио књиге „Смрзнути магарац и други есеји” (Комуна линкс, Београд, 2017) и „Daniil Kharms: Writing and the Event” (Northwestern University Press, 2009), као и велики број есеја у стручној периодици у САД, Енглеској, и у региону бивше Југославије. Предаје на катедри за Позориште и студије извођења (Theater and Performance Studies) на Универзитету Стенфорд предмете везане за историју и теорију перформанса, политику перформанса, као и историју и теорију авангардног и експерименталног позоришта у Европи и САД. Члан је уређивачког одбора часописа TDR: The Drama Review.