Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време

Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Недеља–среда
10–18 часова

Четвртак–субота
10–22 часова

Уторком је музеј затворен за публику.

Улазнице:
· Цена улазнице: 600 рсд
· Групне улазнице: 400 рсд
· Студенти, ученици основних и средњих школа, пензионери: 300 рсд
· Породичне улазнице: родитељи (600 рсд) деца од 7 до 17 (150 рсд)
· Сваке прве среде у месецу улаз је бесплатан.
· Улазнице се могу купити на благајни музеја и преко https://www.tickets.rs/

Информације о групним посетама и вођењима на број телефона 063-862-3129, и на маил info@msub.org.rs сваки дан сем уторка од 10 до 18 часова.

Информације о продаји улазница МСУБ благајна (011) 3115 713

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Затворен за публику

Јавно предавање Светлане Рацановић / Изложба „Чистач” Марине Абрамовић / МСУБ, понедељак, 02.12.2019. у 18:30 часова

Говорни програми | 02.12.2019


Јавно предавање Светлане Рацановић
Ратничке, светачке, промискуитетне умјетничке процедуре Марине Абрамовић и Улаја
 
Музеј савремене уметности (Ушће 10)
Сала „Миодраг Б. Протић“
Понедељак, 02. децембар 2019. године у 18:30 часова

Дванаест година провођене уметничке љубавне процедуре Марине Абрамовић и Улаја значиле су непрестано искушавање, нападање, растезање, натезање, али и пробијање, опуштање и развезивање и индивидуалних и граница њиховог односа, граница организма који им је „дат“, који је биолошки дефинисан и социјално, културолошки, историјски конструисан, суспрегнут (друштвеним) правилима.
 
Рани, ратнички перформанси су донели болну експлоатацију тела у сврху сталног искушавања и уздрмавања изнутра односа међусобне усклађености и уравнотежења. Стабилност и самодовољност пара нападана је и споља поступним и поузданим интегрисањем трећих тела у њихов однос - живих и неживих, људских и нељудских тела, материјалних и иматеријалних, грађењем хибридног тела перформанса способног за „шизо-љубав“, способног за експериментисања, за отварања, за нова упаривања, за заметања стално нових веза.
 
Потоњи светачки перформанси донели су профињивање моћи тела и мистични и ентузијастични осећај преливања једног бића у друго, осећај сраслости и јединства у Трећем Телу које су звали That SelfКоначно, тај вертикални хитац бића којим су тежили надрасти своје телесности и своје индивидуалности и повезати се са „вишим“ телима чисте унутарње природе и са складним телима и енергијама спољашње природе те са великим телом свеукупног постојања, плодовима њихових посвећених стања и посвећених далеких путовања, „приземљен“ је и уплетен у различите и умножене (материјалне, просторне, формалне, медијске, значењске) путање премештања и коначног развезивања њиховог односа.
 
Предавање је бесплатно и отворено за јавност.

Светлана Рацановић је историчарка уметности, ликовна критичарка и кустоскиња. Докторирала је на Факултету за медије и комуникације, Универзитет Сингидунум у Београду, 2018. године са тезом Перпетуирање промјене – Технологије сопства Марине Абрамовић. Магистрирала је менаџмент културних и уметничких делатности (програм ECUM/ECUMEST) у Дижону 2000. године. Дипломирала је на Филозофском факултету у Београду на катедри за историју уметности 1998. године. Од 2018. предаје на Факултету ликовних умјетности на Цетињу и на Факултету политичких наука у Подгорици, Универзитет Црне Горе. Од 2011. до 2015. била је гостујући предавач на одсеку за Дигиталну уметност и нове медије на Факултету за медије и комуникације, Универзитет Сингидунум у Београду.

Била је директорица НВО Нансен дијалог центар Црне Горе од 2003-2009.године и извршна директорица НВО Монтенегро Мобил Арт од 2001. до 2003.године. Од 1996. године активна је као ликовна критичарка и кустоскиња низа уметничких изложби у Црној Гори и иностранству укључујући кустосирање изложбе Ерос малог преступа на 51. Бијеналу у Венецији 2005. године и изложбе Обод и бистре воде на 54. Бијеналу у Венецији 2011. године. Кустоскиња је изложбе Montenegrin Beauty презентоване у Будви и Београду 2003. године и у Motorenhalle у Дрездену и Kunstlerhaus Bethanien у Берлину 2005. године.

Добитница је награде за ликовну критику Лазар Трифуновић за 2003. годину. Објавила је књиге: Марина Абрамовић: Од реза до шава (2019), Београд: Геопоетика; Миленијумски баг?! –Црногорска умјетничка сцена око 2000: Преступничка коалиција критике и праксе (2009), Подгорица: Центар савремене умјетности Црне Горе.
Као Фулбрајт стипендиста боравила је у Њујорку 2014. године.