Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време

Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Недеља–среда
10–18 часова

Четвртак–субота
10–22 часова

Уторком је музеј затворен за публику.

Улазнице:
· Цена улазнице: 600 рсд
· Групне улазнице: 400 рсд
· Студенти, ученици основних и средњих школа, пензионери: 300 рсд
· Породичне улазнице: родитељи (600 рсд) деца од 7 до 17 (150 рсд)
· Сваке прве среде у месецу улаз је бесплатан.
· Улазнице се могу купити на благајни музеја и преко https://www.tickets.rs/

Информације о групним посетама и вођењима на број телефона 063-862-3129, и на маил info@msub.org.rs сваки дан сем уторка од 10 до 18 часова.

Информације о продаји улазница МСУБ благајна (011) 3115 713

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Затворен за публику

НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ

Изложбе | 30.03.2018 Звездана мапа у галактицким координатама (NASA Deep Star Maps)


НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности

Салон Музеја савремене уметности, Париска 14
од 30. марта до 18. јуна 2018.
Отврарање у петак, 30. марта 2018. у 19 часова

Аутори изложбе: Дејан Грба (Србија), Ана Новаков (САД) и Ивон Сенуф (Шпанија), чланови међународног конзорцијума кустоса и уметника Provisional Art Spaces [PAS].

Уметници: Јин-Ђу Чен (Тајван) и Џејмс Т. Хонг (САД, Тајван), Бедфејт ВР [Шон Гледвел (Аустралија, Велика Британија) и Лео Фејбер (Аустралија)], Дејан Грба (Србија), Џонатан Харис (САД) и Грег Хохмат (САД), Рон Хат (САД), Никола Мегре (Француска) и Брендан Хауел (САД), Кели Марк (Канада), Јулијан Палач (Аустрија), Александер Шелов (Немачка) и Синтфарм [Владимир Тодоровић (Сингапур) и Андреас Шлегел (Сингапур)].

Од апликација за мобилне уређаје до експерименталних постројења и глобалних инфраструктура, савремена наука и технологија нам омогућавају да сагледамо и небеску механику и земаљска кретања материје, енергије и људи у различитим размерама и условима: кратке руте од куће до посла, дуге путање трансконтиненталних летова или дуготрајне миграције наследних особина на основу анализе ДНК. Комбинујући мноштво поступака и средстава, стварамо скупове хибридног, вишедимензионог знања као што су атласи биодиверзитета и мапе промена животне средине на површини Земље, али и дубоко у њеној унутрашњости.

Сазнајно мотивисано сагледавање окружења је једна од важних заједничких одлика науке и уметности, при чему у уметничком стваралаштву често носи и изразит естетски, емотивни и етички замах. Као поступак за одређивање положаја и предвиђање даљег кретања, оријентисање омогућава конструкцију уметничког дела, али уједно нуди и путоказ за његово доживљавање и одражава материјалне, историјске, друштвене и политичке околности његовог настанка.

Изложба „НАЦРТ“ приказује избор новомедијских уметника који истражују различите идејне аспекте оријентисања, претварајући их у нове платформе за размишљање и дискурс: од утопијско-апокалиптичне друштвене алегорије (Јин-Ђу Чен и Џејмс Т. Хонг, „Крајњи пренос“), међупланетарног опросторења пролазности (Бедфејт ВР, „Орбитални ванитас“) и критике интернет културе (Џонатан Харис, „Мрежни ефекат“) преко индексирања стваралачког поступка (Рон Хат, „Сорт“), праћења илегалне размене фајлова (Никола Мегре и Брендан Хауел, „Пиратски биоскоп“) и сажимања медијске конзумације (Кели Марк, „РЕМ“) до машинског надзирања свакодневног живота (Јулијан Палач, „Визуелизације надгледања“), наративног реконструисања урбаног пејзажа (Александар Шелов, „Кифисос“), генеративног сателитског мапирања (Синтфарм, „Формације“) и анимирања непрецизности глобалног позиционирања (Дејан Грба, „Студија 7/0“).

Изложба „НАЦРТ“ се премијерно приказује у Салону Музеја савремене уметности у Београду од 30. марта до 28. маја, затим путује у галерију Про Артс у Оукленду, Калифорнија од 20. јула до 31. августа, а током 2019. године у Музеј еволуције у Бургосу, Шпанија.

У свакој итерацији изложба се обликује као аутономна, просторно специфична конфигурација радова са пратећим образовним активностима, онлајн и штампаном документацијом, а књига ​у издању Мек Нели Џексона, Њу Јорк обухвата комплетан пројекат.

НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ
НАЦРТ: Оријентисање у савременој новомедијској уметности, Салон МСУБ