Вести


МСУБ Обавештења

Будите информисани о нашим активностима


Пратите нас...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Радно време

Музеј савремене уметности

Ушће 10, блок 15, Београд
Недеља–среда
10–18 часова

Четвртак–субота
10–22 часова

Уторком је музеј затворен за публику.

Улазнице:
· Цена улазнице: 600 рсд
· Групне улазнице: 400 рсд
· Студенти, ученици основних и средњих школа, пензионери: 300 рсд
· Породичне улазнице: родитељи (600 рсд) деца од 7 до 17 (150 рсд)
· Сваке прве среде у месецу улаз је бесплатан.
· Улазнице се могу купити на благајни музеја и преко https://www.tickets.rs/

Информације о групним посетама и вођењима на број телефона 063-862-3129, и на маил info@msub.org.rs сваки дан сем уторка од 10 до 18 часова.

Информације о продаји улазница МСУБ благајна (011) 3115 713

****

Салон Музеја савремене уметности

Париска 14, Београд
Радно време: од 12:00 до 20:00, осим уторком
Улаз слободан

****

Галерија-легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића

Родољуба Чолаковића 2, Београд
Затворен за публику

Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција

Изложбе | 15.05.2019


Roboaction(s) A1 K1 Courtesy Dragan Ilic and GV Art London

Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција

Музеј савремене уметности
15. мај – 8. јул 2019. године
Отварање 15. маја у 19 часова
Кустос: Зоран Ерић

Ретроспективна изложба Драгана Илића прави пресек кроз његов вишедеценијски стваралачки опус приказом најзначајнијих концептуалних целина и одабраних уметничких пројеката у различитијим медијима које је реализовао у Аустралији, САД, Јапану али и у Београду – у СКЦ-у, ЦЗКД-у и другим институцијама. Илић је београдској публици превасходно познат по радикалним интерактивним перфомансима где је публика позвана да уметника гађа великом количином нарезаних оловака, цртежима које ради уз помоћ робота, као и уметничком простору ИТС-З1 који је основао у Ритопеку.

Полазиште у раду Драгана Илића је концептуална анализа де/реконструкције процеса цртања као уписивања телесних активности на папир, праћење „кинематике линије“ (Стеларк) коју уметник прецизно и промишљено производи, као и отварање простора за комуникацију различитих уметничких активности које као финални производ имају цртеж. Сучељавање примордијалне људске сваралачке делатности – цртања – са могућностима које пружају нове технологије, у средишту је Илићевих уметничких истраживања. Уметник се фокусира на експериментисање на раскршћу између уметности, науке и технологије, с посебним акцентом на примену роботике у уметничкој пракси. Након интензивног истраживања и коришћења различитих механичких инструмената и справа специјално направљених за цртање, Илић је један од пионира који користи роботе као протетске екстензије руке и алат за цртање. Пратећи развој технологије, Илић у уметничке пројекте све више уводи најновије софистициране моделе индустријских робота као и неурокомпјутерских интерфејса. Поред машине програмиране за цртање, робот тако постаје и медиј за интеракцију и „симбиозу“ с уметником стварајући „хибридно тело“ машине и човека чији нервни систем и мождани таласи дају „софтверске команде“ роботу приликом извођења перформанса цртања. Кључни актер изложбе тако ће бити нови модел робота КУКА КР 210 с мултифункционалном перформативном наменом: од цртања, преко експерименталног плеса, производње индустријског звука – музике, све до шестоканалне пројекције видео документације Илићевих пројеката.

Називом изложбе (Ре)еволуција покреће се дисукусија о будућности сарадње и интеракције човека и робота, биологије и технологије, и све значајнијој улози вештачке интелигенције у различитим производним, технолошким, али и друштвеним процесима. Кључно питање које Илић акцентује у рецентим промишљањима и пројектима је да ли постоји перспектива за контролу и чак убрзање еволуцијских процеса, и за унапређење људске врсте помоћу нових научних и технолошких метода.  

Драган Илић (рођен у Београду 1948) школовао се на АНУ (у оквиру Аустралијског националног универзитета), Уметничкој школи у Канбери, 1974–75, као и на Millenium Film Lab, Dov S-S Simens’ филмском програму у Њујорку 1986. године. Деловао је на уметничкој сцени у Аустралији и потом више деценија у Њујорку, све до повратка у Београд, где је 2007. године покренуо уметнички простор ИТС-З1 у Ритопеку. Илић је излагао и изводио перформансе у Аустралији, САД, Јапану, Јужној Кореји, Белгији, Холандији, Немачкој, Аустрији, Француској, Великој Британији, итд. Био је активан у галерији Fashion Moda у Бронксу почетком осадесетих, која је у организацији Џени Холцер и Штефана Ајнса представљена на изложби documenta 7 у Каселу 1982. године (излагали: Кики Смит, Кит Харинг, Џон Фекнер, Кени Шарф, Том Отернес, Луиз Лолер, Драган Илић и други). Последњих година Илић је наступао на престижном фестивалу Ars Electronica у Линцу.

 

 

 


Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција
Ретроспективна изложба Драгана Илића (Ре)еволуција